(1) Källa: Michelin Automotive Original Equipment Department - intern databasanalys i december 2021.
(2) Resultaten kan variera beroende på fordon, däckserie och -storlek, hastighet och väglag.
(3) Däckens rullmotstånd har delats med 2 för MICHELIN Energy (RR>12kg/T) jämfört med MICHELIN e.Primacy och MICHELIN Pilot sport EV (RR <5kg/T)
(4) MICHELIN Acoustic Technology minskar den upplevda ljudnivån inne i bilen, med nästan 20 % (Intern ljudmätning, utförd 2020 på storlek 245/45 R19 på KIA Cadenza. Ljudnivå mätt i området "170-230Hz". ) Resultaten kan variera beroende på fordon, däckserie och -storlek, hastighet och väglag.
(5) I nyskick genererar MICHELIN e.PRIMACY i genomsnitt 2kg/t mindre rullmotstånd än konkurrenterna. Det motsvarar bränsleförbrukningsminskning på upp till 0,21 l/100 km för en VW Golf 7 1,5 TSI eller motsvarande vinst på upp till 7 % i batteriräckvidd för en VW e.Golf. Energiförbrukning betyder bensin för bensindrivna- och hybridfordon, och el för elfordon.
(6) Mycket lågt rullmotstånd tack vare nya "Electric ready", ett kiseldioxidbaserade material med mycket låg effektförlust, som gör att batteriet håller längre än med ursprungliga MICHELIN City Grip-däcket. (Modellering av effektförlust mellan 100/80 - 14 M/C 48S CITY GRIP SAVER TL och CITY GRIP. Gjord på Michelin Research Centre i Frankrike, i juli 2018). Mer information på: https://www.michelin.co.uk/motorbike/tyres/michelin-city-grip-saver
(7) Låg bränsleförbrukning - MICHELIN ENERGY SAVER+ har utsetts av AutoBild som "Eco Champion" 2013
(8) Läs mer på https://www.michelin.com/en/sustainable-development-mobility/for-the-planet/environmental-approach