MICHELIN
POWER SLICK 2

MICHELIN POWER SLICK 2

Designad för maximalt grepp på banan

INTE GODKÄNT ATT FRAMFÖRA PÅ ALLMÄNNA VÄGAR

  • Maximalt grepp för snabbare varvtider.
  • Prestanda från start
  • Framtagen för långvarig prestanda

Maximalt grepp för snabbare varvtider.

Användningen av MICHELIN 2CT+-tekniken på bakdäcket och MICHELIN 2CT-tekniken på framdäcket ger maximalt grepp och stabilitet vid raksträckor, och bra kurvtagning.

rtb 1 power slick 2

Prestanda från start

Syntetisk komponentteknik ger däcket en ultrasnabb uppvärmning, vilket innebär att däckvärmare rekommenderas, men är inte obligatoriskt.

rtb 2 power slick 2

Framtagen för långvarig prestanda

Jämn och hög prestanda, oavsett om du kör ett varv eller längre sträckor, tack vare Carbon Black-blandningen i däckmönstret.

rtb 3 power slick 2

MICHELINs användningsrekommendationer

track performance table uk

Minsta rekommenderat tryck på kallt däck

  • Framdäck: 2,1 bar (30.5 psi)
  • Bakdäck: 1,5 bar (22 psi)

 

Optimalt värmetryck (efter 6 varv)

  • Framdäck: 2,4 bar (34,8 psi)
  • Bakdäck: 1,7 bar (24,7 psi)

Passar detta däck mitt fordon?

Juridiska omnämnanden

Försiktighetsåtgärder vid förvaring och transport: Power Performance Slick 2-däcken får inte hanteras vid temperaturer under 5°C, och måste ha varit i en temperatur över 10°C under minst 24 timmar innan de kan monteras på eller av.  

Du använder en webbläsare som inte stöds
Du använder en webbläsare som inte stöds av den här webbplatsen. Detta innebär att vissa funktioner kanske inte fungerar som avsett. Detta kan orsaka avvikande beteenden när du surfar på webbplatsen. Använd eller uppgradera/installera en av följande webbläsare för att få tillgång till alla funktioner på webbplatsen.