MICHELIN POWER SLICK 2

  • Sport

Designad för maximalt grepp på banan

INTE GODKÄNT ATT FRAMFÖRA PÅ ALLMÄNNA VÄGAR

  • Maximalt grepp för snabbare varvtider.
  • Prestanda från start
  • Framtagen för långvarig prestanda

Maximalt grepp för snabbare varvtider.

Användningen av MICHELIN 2CT+-tekniken på bakdäcket och MICHELIN 2CT-tekniken på framdäcket ger maximalt grepp och stabilitet vid raksträckor, och bra kurvtagning.

rtb 1 power slick 2

Prestanda från start

Syntetisk komponentteknik ger däcket en ultrasnabb uppvärmning, vilket innebär att däckvärmare rekommenderas, men är inte obligatoriskt.

rtb 2 power slick 2

Framtagen för långvarig prestanda

Jämn och hög prestanda, oavsett om du kör ett varv eller längre sträckor, tack vare Carbon Black-blandningen i däckmönstret.

rtb 3 power slick 2

MICHELINs användningsrekommendationer

track performance table uk

Minsta rekommenderat tryck på kallt däck

  • Framdäck: 2,1 bar (30.5 psi)
  • Bakdäck: 1,5 bar (22 psi)

 

Optimalt värmetryck (efter 6 varv)

  • Framdäck: 2,4 bar (34,8 psi)
  • Bakdäck: 1,7 bar (24,7 psi)
170517_Bibendum_Bienvenue_vectorisation_02
MICHELIN
power slick 2
0/5
★★★★★
★★★★★
Omdömmen baserat på 0 recensioner
Allt
5
4
3
2
1
100%
Alla recensioner
  • Alla recensioner
  • Rekommenderas av användare
  • Senaste recensionerna
  • Äldsta recensionerna
wrennus
11 juli 2022
1 /5
★★★★★
★★★★★
  • Dry surface grip
  • Longevity
  • Maneuverability
  • Stability
  • Wet surface grip
Originally posted on
www.michelin.co.uk
Översätt den här recensionen

brand new 2022 tyre, used at a good club race pace - first time ive used these tyres - hot sunny 22'c day, used with cait temperature controlled warmers, pressure set 34psi front 22 rear at 80'c - during test day, the front let go round chris curve at cadwell, i thought it was just me and my riding.. the following day during the race, on lap 5, the front let go again, without warning, at turn one at cadwell.. it is almost unheard of for the front to let go here - looking at the tyre, it's as if it's never seen tarmac on the left hand side, as if the tyre was totally cold, the right hand side has some where, to be expected on a track with mostly right handers- now, i'm not the fastest rider in the world, but i am certainly faster than the average trackday riders, and have many top 5 club race finishes and a few wins under my belt, Michelin market these tyres as if you dont need to use tyre warmers!!!!? unbelievable - these are without doubt the worst tyres i have ever ridden on, and have no done many thousands worth of damage to my new bike.. my other bike, shod on bridgestones, worked beautifully all weekend.. I'll never touch another michelin tyre again, they belong in the skip

death traps

/ 1

3 storlekar tillgängliga för MICHELIN POWER SLICK 2

Position
Passar ditt fordon

MICHELIN POWER SLICK 2 120/70ZR17 (58W)

Bredd

120/70ZR17 (58W)

Profil

120

Diameter

17

Belastningskapacitet

58

Hastighetskapacitet

(W)

Passar ditt fordon

MICHELIN POWER SLICK 2 190/55ZR17 (75W)

Bredd

190/55ZR17 (75W)

Profil

190

Diameter

17

Belastningskapacitet

75

Hastighetskapacitet

(W)

Passar ditt fordon

MICHELIN POWER SLICK 2 200/55ZR17 (78W)

Bredd

200/55ZR17 (78W)

Profil

200

Diameter

17

Belastningskapacitet

78

Hastighetskapacitet

(W)

Juridiska omnämnanden

Försiktighetsåtgärder vid förvaring och transport: Power Performance Slick 2-däcken får inte hanteras vid temperaturer under 5°C, och måste ha varit i en temperatur över 10°C under minst 24 timmar innan de kan monteras på eller av.