MICHELIN X-ICE NORTH 4

  • Personbilsdäck

Dubbat vinterdäck

SÄKERHET SOM VARAR UNDER NORDISKA VINTERFÖRHÅLLANDEN

TESTAT UNDER EXTREMA FÖRHÅLLANDEN, ANPASSAT FÖR VARDAGEN

Michelin Winter Experience - X-Ice North 4 (SE6) WINNER

VARFÖR ÄR DET HÄR RÄTT DÄCK

FÖR MIG?

Bil Piktogram xice north4 benefit 2 Däck

Bil Piktogram xice north4 benefit 2 Däck

Nr 1 på bromsning på is, nytt och efter 1 000 mil

- 3,7 meter kortare bromssträcka på is när det är nytt (1)
- 4,8 meter kortare bromssträcka på is efter 1000 mil (2)

Bil Piktogram xice north4 benefit 3 Däck

Bil Piktogram xice north4 benefit 3 Däck

Nr 1 på väghållning på is

MICHELIN X-Ice North 4 utklassar sina konkurrenter i genomsnitt med 3,2 s när det gäller varvtid på handlingbana på is (3)

Bil Piktogram xice north4 benefit 4 Däck

Bil Piktogram xice north4 benefit 4 Däck

Komfort och trygg körning

- Optimal kombination av låg ljudnivå och komfort vid körning på asfalterad väg (baserat på objektiva och subjektiva tester)(4)
- Utmärkt prestanda på snö, både när det gäller bromsning och acceleration (5)

Betydande minskning av bränsleförbrukningen jämfört med föregångaren
Rullmotståndet har minskat med 19 % (6)

VAD LIGGER BAKOM?

Bil Piktogram xice north4 techno 1 Däck

Bil Piktogram xice north4 techno 1 Däck

Exceptionell acceleration och bromsning på is tack vare 250 dubbar.

Däckmönstret har specialdesignats för att tillåta ett stort antal dubb, både i mitten och i skuldran av däckmönstret. Det finns totalt 22 möjliga paralella dubblinjer (jämfört med 10 linjer för XIN3). Matematisk algoritm, placerar dubben för optimalt grepp och lågt ljud.

Bil Piktogram xice north4 techno 2 Däck

Bil Piktogram xice north4 techno 2 Däck

Dubb inspirerad av WRC rally ger grepp och prestanda över tid.

Tack vare den senaste generationen dubb, och det nya däckmönstret, kan MICHELIN X-Ice North 4 leverera väldigt lång livslängd.

Dubbteknologi: XIN4 har en ny ståldubb
Dubbdesignen och dubbprofilen har optimerats för att maximera isgrepp och samtidigt respektera dubbdäckslagstiftningen.

Bil Piktogram xice north4 techno 3 Däck

Bil Piktogram xice north4 techno 3 Däck

Nytt däckmönster som optimerar greppet under alla vinterförhållanden.

Däckmönstret: Den senaste generationen V-format däckmönster har designats för att tillåta evakuering av is- och snöpartiklar.
Antalet sajpningar som skurits ner till botten har ökat med 50 % i jämförelse med föregångaren för att garantera optimal prestanda under alla vinterförhållanden.

storlekar finns tillgängliga för det här däcket

Fälg

VILLKOR

(1) I genomsnitt jämfört med sina konkurrenter baserat på tester gjorda mellan dec 2017 och jan 2018 av TEST WORLD, på uppdrag av Michelin. Bromsning på is (från 30 till 5 km/tim) och acceleration på is (från 5 till 30 km/tim) med dimension 205/55 R16 91T på en VW Golf 7.  Jämförelse mot BRIDGESTONE Noranza 001, CONTINENTAL Ice Contact 2, NOKIAN Hakkappeliitta 9, GOODYEAR UltraGrip Ice Arctic, PIRELLI Ice Zero (Pirelli Ice Zero 2 lanserades 2019). Genomsnitt av 3 testförhållanden (-12°C, -10°C och -4°C).

(2) I genomsnitt jämfört med sina konkurrenter baserat på tester gjorda under jan 2018 av TEST WORLD, på uppdrag av Michelin. Bromsning på is (från 30 till 5 km/tim) med dimension 205/55 R16 91T på en VW Golf 7.  Jämförelse av MICHELIN X-ICE North 4 mot BRIDGESTONE Noranza 001, CONTINENTAL Ice Contact 2, NOKIAN Hakkappeliitta 9, GOODYEAR UltraGrip Ice Arctic, PIRELLI Ice Zero. Genomsnitt av 2 testförhållanden (-15°C och -8°C). 1 000 mil körda under verkliga förhållanden i norra Finland. 

(3) I genomsnitt jämfört med sina konkurrenter baserat på tester gjorda mellan dec 2017 och jan 2018 av TEST WORLD, på uppdrag av Michelin. Test av ice handling /isgrepp på 1 km lång isbana med dimension 205/55 R16 91T på en VW Golf 7. Jämförelse

mot BRIDGESTONE Noranza 001, CONTINENTAL Ice Contact 2, NOKIAN Hakkappeliitta 9, GOODYEAR UltraGrip Ice Arctic, PIRELLI Ice Zero. Genomsnitt av 2 testförhållanden (-11°C och - 4°C).
(4) Subjektiva och objektiva tester av ljudnivå på svart asfalt, gjorda i jan 2018 av TÜV SÜD, på uppdrag av Michelin, med dimension 205/55 R16 91T på en VW Golf VII 1.5 TSI.  Jämförelse

mot BRIDGESTONE Noranza 001, CONTINENTAL Ice Contact 2, NOKIAN Hakkappeliitta 9, GOODYEAR UltraGrip Ice Arctic, PIRELLI Ice Zero. Genomsnitt av tester i 3 olika hastigheter (50 – 80 – 110 km/tim).

(5) Baserat på tester av bromsning och acceleration på snö gjorda mellan dec 2017 och jan 2018 av TEST WORLD, på uppdrag av Michelin med dimension 205/55 R16 91T på en VW Golf 7. Jämförelse mot BRIDGESTONE Noranza 001, CONTINENTAL Ice Contact 2, NOKIAN Hakkappeliitta 9, GOODYEAR UltraGrip Ice Arctic, PIRELLI Ice Zero. Genomsnitt av 2 testförhållanden (-10°C och - 15°C).

(6) Jämfört med föregångaren så har rullmotståndet minskat med 19%. Baserat på interna tester gjorda av Michelin på Ladoux technology center (Clermont-Ferrand, Frankrike) mellan Aug 2016 och Nov 2017 med 205/55R16 X-Ice North 3 och 205/55R16 X-Ice North 4

Behöver du mer hjälp?