(1) - isbromsning och grepp, prestanda som varar - Test utförda av TEST WORLD produktservice, på Michelins begäran mellan dec 2017 och jan 2018, på en VW Golf 7 med dimensionen 205/55 R16 91V i en jämförelse mellan MICHELIN X-Ice North 4 och konkurrenterna BRIDGESTONE Noranza 001, CONTINENTAL Ice Contact 2, NOKIAN Hakkapeliitta 9, GOODYEAR UltraGrip Ice Arctic, PIRELLI Ice Zero: baseras på isbromsningstest (mellan 30 och 5 km/tim), efter 10 000 km reell användning i norra Finland. Test av köregenskaperna på is utfört på 1000 m Isbana. Baseras på bromstest på snö (mellan 35 och 5 km/tim) och accelerationstest på snö (mellan 5 och 35 km/tim). Baseras på publiceringar i Tekniikan Maailma 2020 (Finland), Teknikens Värld och Vi Bilägare 2020 (Sverige).
(2) - bullerdämpning - subjektivt buller/komforttest och objektivt bullertest på svarta asfaltvägar, utfört av TÜV i Tyskland på Michelins begäran, i mars 2018, på en VW Golf VII 1.5 TSI med dimensionen 205/55 R16 91V i en jämförelse mellan MICHELIN X-Ice North 4 och konkurrenterna BRIDGESTONE Noranza 001, CONTINENTAL Ice Contact 2, GOODYEAR UltraGrip Ice Arctic, NOKIAN Hakkapeliitta 9, PIRELLI Ice Zero. Genomsnitt av 3 hastighetsförhållanden (50 - 80 - 110 km/tim).
(3) - lägre bränsleförbrukning - Rullmotstånd minskat med 19 %. Baserat på interna studier som gjorts i Ladoux technology center (Clermont-Ferrand, Frankrike) av Michelin mellan augusti 2016 och november 2017, på 205/55R16.