Michelin och Däckstället i samarbete inom MC däck

Michelin och Däckstället i Loo inleder ett samarbete för att distribuera Michelins motorcykel- och scooterdäck i Sverige. Målet är att kunna erbjuda en förbättrad tillgänglighet och utökad service av motorcykeldäcken i framtiden.

- Vi är mycket glada över samarbetet med Däckstället i Loo. Däckställets fokuserade arbete på att lagerhålla och leverera produkter snabbt till sina kunder är precis vad vi är ute efter för att öka och utveckla distributionen och tillgängligheten av våra däck i Sverige, säger Andreas Stenvall, nordisk marknadschef för motorcykeldäck på Michelin.

Däckstället fokuserar primärt på att distribuera MC-däck. De har nyligen byggt ett nytt effektivt lager och tillhandahåller däck från samtliga ledande tillverkare för leveranser i hela Sverige.

- Vi upplever en allt större efterfrågan på Michelins motorcykeldäck. Jag är övertygad om att detta först och främst beror på den höga prestandan i de produkter som Michelin lanserat de senaste åren och 2017 blir inget undantag. När man lyckas konstruera däck som ger motorcyklisterna exakt det som de önskar gäller det i nästa steg att produkterna finns tillgängliga och är enkla att få tag i, säger Gustaf Benkel på Däckstället.

Det nya samarbetet med Däckstället är ett komplement till den befintliga distributionslösning som Michelin har med Duells idag. Målet är att ytterligare förbättra och öka tillgängligheten av Michelins samtliga motorcykeldäck hos både MC-handlare och Däckverkstäder i Sverige.