(1) - starkt grepp - Baserat på grepptester på is och snö (bromsning, acceleration och väghållning) utförda av TestWorld product service, på Michelins begäran, mellan dec 2019 och jan 2020, på dimensionen 205/55 R16 94H XL på VW Golf 7 där man jämfört MICHELIN X-Ice SNOW med konkurrenterna MICHELIN X-Ice 3, BRIDGESTONE Blizzak WS-90 och Blizzak Ice, CONTINENTAL Viking Contact 7, NOKIAN Hakkapeliitta R3, GOODYEAR UltraGrip Ice 2 och PIRELLI Ice-Zero FR.
(2) - 3PMSF - MICHELIN X-Ice Xi3 är godkänt för användning i snöiga förhållanden (med 3PMSF-märkning). För att erhålla 3PMSF-märkning måste däcken garantera en miniminivå för säkerhets- och mobilitetsprestanda på snö.
(3) - livslängd - Resultat från tester utförda av TPG (USA) på Michelins begäran 2016 på dimensionen 205/55 R16 med en Chevrolet Cruze. Jämfört med en genomsnittlig livslängd för tre dubbfria konkurrentdäck (Bridgestone Blizzak WS80, Nokian Hakkapeliitta R2, Pirelli Ice Zero FR). Resultat från tester utförda av TestWorld på Michelins begäran, på dimensionen 205/55 R16 94H, i norra Finland, från sep till dec 2019, där man jämfört Michelin X-Ice XI3 med konkurrenterna CONTINENTAL Viking Contact 7, NOKIAN Hakkapeliitta R3 och GOODYEAR UltraGrip Ice 2.
(4) - minskat buller, tyst åktur - Silent Eye: Unik slitbanedesign som minskar buller orsakat av ojämnt slitbaneslitage.
(5) - mobilitet för flera vintrar - Baserat på livslängdstester utförda av TestWorld i okt–dec 2019 med 205/55R16 X-Ice XI3 (körlängdspotential mätt vid 48 000 km) och baserad på ett antagande om genomsnittlig körlängd på 12 000 km per vinter (genomsnittlig sexmånadersperiod från mitten av oktober till mitten av april). Faktiska förhållanden kan variera.