Michelin på plats på Elmia Lastbil 2018

Kom och besök oss i monter B06:10

Michelin är på plats under Elmia Lastbil den 22 – 25 augusti 2018 i Jönköping i år igen. Vi vill gärna bjuda in dig till vår monter.

Vi visar våra senaste däck men kommer i år att fokusera på att visa hur våra kunder kan sänka sina driftskostnader och samtidigt minimera miljöpåverkan med hjälp av våra produkter.

Vi kommer att visa upp vårt nya Michelin X Multi Energy däck som ingår i X Multi serien och där fordonen kan användas både för fjärrtransporter och lokaldistribution. Ett nedslitet X Multi D däck kommer finnas på plats för att påvisa däckets goda prestanda ned till sista lagliga mm som i och med ny teknologi gör att slitbanemönstret utvecklas i takt med slitaget.

Övriga produkter vi kommer visa är:

• X Line - Däck för långa transporter på motorvägar/fjärrtrafik
  • X Multi - Däck för mångsidig användning för alla slags landsvägar
  • X Works - Däck för tuffa transporter på och utanför väg
  • Agilis CrossClimate – Däck för varubilar och lätta lastbilar

Tema för oss på Michelin är i år: Hållbarhet och sänkta driftskostnader.

Syftet med detta tema är att understryka vikten av hållbara produkter. Michelin arbetar kontinuerligt med produkter som har en planerad lång livslängd. Vi skiljer oss från många tillverkare i olika branscher. Mer eller mindre öppet planerar många för produkters tidiga åldrande och därmed utbyte, vilket innebär en allt kortare livslängd. Vi har valt motsatt väg och planerar istället för produkter med lång livslängd redan från början. Hållbar prestanda är nyckeln till vår affärsstrategi, eftersom vi är övertygade om att kundtillfredsställelse är centralt.

Låter detta intressant och du vill höra lite mer om hur vi på Michelin jobbar? Kom gärna förbi och prata med våra produktexperter som finns på plats för att informera om vårt service- och produktutbud.

Vill du redan innan mässan boka in en tid hos oss är det bara att kontakta mig:

Presskontakt : Lotta Wrangle, Mobil: +46 72 250 07 40, E-post: lotta.wrangle@michelin.com

Välkomna!

Michelin är ett ledande däckföretag med målsättning att bidra till att förbättra hållbara transporter av varor och människor genom tillverkning, distribution och marknadsföring av däck till alla typer av fordon. Michelin erbjuder också innovativa företagslösningar, digitala resetjänster och publicerar rese-, hotell- och restaurangguider och kartor. Michelin har huvudkontor i Clermont-Ferrand i Frankrike och är representerade i 170 länder, har 114 000 anställda, varav ca 300 i Norden, och 70 produktionsanläggningar i 17 länder. Företaget Teknologicenter för forskning och utveckling har verksamhet i Europa, Nordamerika och Asien. För mer information besök gärna vår hemsida www.michelin.com eller www.michelin.se

Michelin Elmia 2018

Press Officer Nordic Countries +46 72 250 07 40