DÃCKDÃCK VISA ALLA DÄCKVISA ALLA DÄCK ÅTERFÖRSÄLJAREÅTERFÖRSÄLJARE

Pilot Sport Cup 2MICHELIN Pilot Sport Cup 2

MICHELIN Pilot Sport Cup 2

GÖR DIG REDO FÖR BANA. BANDÄCKET SOM ÄR GODKÄNT FÖR LANDSVÄG

  • Sommardäck
  • Bandäck
OMDÖMEN BASERAT PÅ 65 recensioner
Se alla 65 omdömen
Pilot Sport Cup 2
Pilot Sport Cup 2
  • TILL TOPPEN

PASSAR DÄCKET DIN BIL?

TA REDA PÅ DET NU

HITTA EN ÅTERFÖRSÄLJARE

Rekommenderat av 90% av konsumenterna(4)

FÖRDELAR


Snabbaste varvtiden på bana(1)

1’20 snabbare än konkurrenter i genomsnitt(1)


Längst livslängd på banan(2)(1)

40% fler varv än konkurrenter i genomsnitt(2)(1)


Bäst i klassen på konsekventa varvtider(3)(1)

Galleri

MICHELIN Pilot Sport Cup 2: Konstruerat för bankörning, men godkänt för användning på allmän väg
Track Longevity 2.0® technology
Porsche 918 Spyder x MICHELIN Pilot Sport Cup 2: 6:57, varvrekord på Nürnburgring

TEKNOLOGI


Track longevity technology 2.0®

- Långsammare slitage av ytterskuldra
- Förstärkta yttre skuldra med särskilt nötningshållfast gummi
För ökad uthållighet / livslängd på bana


Bi-Compound Technology

Två olika gummisorter på insidan och utsidan av slitbanan
• Utsida: elastomer av typen ”High Molecular Chain” säkerställer exceptionellt grepp, särskilt i snäva kurvor
• Insida: en styvare elastomer som optimerar styrrespons och våtgrepp


Djupare mönster jämfört med tidigare Cup-generationer

+20 %(5) djupare mönster
Våtgrepp: Minskar risken för vattenplaning och förbättrar säkerheten på våt väg

DIMENSIONER & DÄCKETIKETTER

DIMENSIONER & DÄCKETIKETTER

Bredd Profil Diameter Belastningskapacitet Hastighetskapacitet Specifikation
215 45 R 17 91 Y XL E C 70dB
225 45 R 17 94 Y XL E C 70dB
225 40 R 18 92 ZR(Y) XL E C 70dB
235 40 R 18 95 ZR(Y) XL E C 71dB
235 40 R 18 95 ZR(Y) XL | Connect E C 71dB
235 40 R 19 96 ZR(Y) XL E C 70dB
235 35 R 19 91 ZR(Y) XL | N0 E C 71dB
235 35 R 19 91 ZR(Y) XL E C 71dB
235 35 R 19 91 ZR(Y) XL | Connect E C 71dB
245 40 R 18 97 ZR(Y) XL E C 71dB
245 35 R 18 92 ZR(Y) XL E E 70dB
245 35 R 18 92 ZR(Y) XL | Connect - - -
245 35 R 19 93 ZR(Y) XL | N0 E C 70dB
245 35 R 19 93 ZR(Y) XL | MO1 E C 70dB
245 35 R 19 93 ZR(Y) XL | * E C 70dB
245 35 R 19 93 ZR(Y) XL | Connect E C 70dB
245 35 R 20 95 ZR(Y) XL | K1 E C 70dB
245 35 R 20 95 ZR(Y) XL | N1 E E 70dB
245 35 R 20 95 ZR(Y) XL E E 71dB
245 35 R 20 95 ZR(Y) XL | K2 E E 71dB
245 35 R 20 95 ZR(Y) XL | Connect E C 70dB
245 30 R 20 90 ZR(Y) XL E C 70dB
245 30 R 20 90 ZR(Y) XL | AO E E 70dB
255 40 R 17 98 Y XL E C 71dB
255 35 R 19 96 ZR(Y) XL E C 71dB
255 35 R 19 96 ZR(Y) XL | MO1 E C 71dB
255 40 R 20 101 ZR(Y) XL E C 71dB
265 35 R 18 97 ZR(Y) XL E C 71dB
265 40 R 19 102 ZR(Y) XL E C 71dB
265 35 R 19 98 ZR(Y) XL | MO E C 71dB
265 35 R 19 98 ZR(Y) XL E C 71dB
265 35 R 19 98 ZR(Y) XL | MO1 E C 71dB
265 35 R 19 98 ZR(Y) XL | * E E 71dB
265 35 R 19 98 ZR(Y) XL | * | DT E C 71dB
265 30 R 19 93 ZR(Y) XL E C 71dB
265 35 R 20 95 ZR(Y) N0 E C 71dB
265 35 R 20 99 ZR(Y) XL | N2 E C 71dB
265 35 R 20 99 ZR(Y) XL | Connect E C 71dB
265 35 R 20 99 ZR(Y) XL | J E C 71dB
275 35 R 19 100 ZR(Y) XL | MO E C 71dB
275 35 R 21 103 ZR(Y) XL | MO1 E E 71dB
285 30 R 18 97 ZR(Y) XL E C 73dB
285 35 R 19 103 ZR(Y) XL E C 73dB
285 35 R 20 104 ZR(Y) XL E C 73dB
285 30 R 20 99 ZR(Y) XL | MO1 E C 73dB
285 30 R 20 99 ZR(Y) XL | * E E 73dB
295 30 R 18 98 ZR(Y) XL E C 73dB
295 30 R 18 98 ZR(Y) XL | Connect E C 73dB
295 30 R 19 100 ZR(Y) XL E C 73dB
295 30 R 20 101 ZR(Y) XL | MO E C 73dB
295 30 R 20 101 ZR(Y) XL | N1 E E 73dB
295 30 R 20 101 ZR(Y) XL | Connect E C 73dB
305 30 R 19 98 ZR(Y) Connect - - -
305 30 R 19 102 ZR(Y) XL | N0 E C 73dB
305 30 R 19 102 ZR(Y) XL | Connect E C 73dB
305 30 R 20 103 ZR(Y) XL | MO E C 73dB
305 30 R 20 103 ZR(Y) XL | K1 E C 73dB
305 30 R 20 103 ZR(Y) XL | N1 E E 73dB
305 30 R 20 103 ZR(Y) XL | K2 E E 74dB
305 30 R 20 103 ZR(Y) XL | Connect E C 73dB
305 30 R 20 103 ZR(Y) XL | J E E 73dB
305 30 R 20 103 ZR(Y) XL | AO E E 73dB
315 30 R 19 100 ZR(Y) Connect - - -
315 30 R 21 105 ZR(Y) XL | MO1 E E 73dB
325 30 R 19 105 ZR(Y) XL | N0 E C 73dB
325 30 R 19 105 ZR(Y) XL | Connect E C 73dB
325 30 R 20 106 ZR(Y) XL | MO E C 73dB
325 30 R 20 106 ZR(Y) XL E E 74dB
325 25 R 20 101 ZR(Y) XL E C 73dB
325 30 R 21 104 ZR(Y) N0 C C 73dB
325 30 R 21 108 ZR(Y) XL | N2 E C 73dB
325 30 R 21 108 ZR(Y) XL | Connect E C 73dB
345 30 R 19 109 ZR(Y) XL E C 72dB
345 30 R 20 106 ZR(Y) E C 72dB

BETYG & RECENSIONER

BETYG & RECENSIONER

2 AV 45

  • SAMMANLAGT BETYG
    1 5 5
    • TORRGREPP & BROMSKAPACITET
      100%
    • VÅTGREPP & BROMSKAPACITET
      100%
    • LIVSLÄNGD
      100%
    Skulle du rekommendera detta däck?
    JA
    Cup2 Sverige, Oktober 4, 2018 Finns inte ngt däck som fungerar bättre än detta som en helhetslösning av att köra till och från bana och vardagskörning.
  • SAMMANLAGT BETYG
    1 5 5
    • TORRGREPP & BROMSKAPACITET
      100%
    • VÅTGREPP & BROMSKAPACITET
      100%
    • LIVSLÄNGD
      100%
    Skulle du rekommendera detta däck?
    JA
    Mäkta nöjd Sverige, November 27, 2018 Mycket nöjd med däcken, då det är R-Däck är det svårt att sätta ett betyg på regnegenskaper Bäst bland R-däcken, men dessvärre blir aldrig ett regndäck särskilt bra i regn. Men i övrigt topp-klass
    KÖR: bmw
    |
    TUMSTORLEK: 19
  • BIL
  • SUV - 4X4
  • SKÅPBIL/HUSBIL
Loader

Villkor

(1) Test utförda i maj 2017 av DEKRA Test Center på uppdrag av Michelin på en Porsche 911 GT3 (997) med dimensionerna 235/35-19 och 305/30-19. Skillnader i genomsnittlig varvtid på Charade-banan (Frankrike). Jämförelse av MICHELIN Pilot Sport Cup 2 mot PIRELLI Trofeo R, DUNLOP Sport Maxx Race, YOKOHAMA Advan Neova AD08R and TOYO Proxes R888 R.
(2) Test utförda i maj 2017 av DEKRA Test Center på uppdrag av Michelin på en Porsche Carrera S med dimensionerna 235/35-19 och 305/30-19. Skillnader i antal varv avklarade utan skador på däcken på Charade-banan (Frankrike). Jämförelse av MICHELIN Pilot Sport Cup 2 mot PIRELLI Trofeo R, DUNLOP Sport Maxx Race, YOKOHAMA Advan Neova AD08R and TOYO Proxes R888 R.
(3) Test utförda i maj 2017 av DEKRA Test Center på uppdrag av Michelin på en Porsche Carrera S med dimensionerna 235/35-19 och 305/30-19. Konsekvens uppskattad baserat på utvecklingen av varvtid med antalet varv på Charad-banan (Frankrike). Jämförelse av MICHELIN Pilot Sport Cup 2 mot PIRELLI Trofeo R, DUNLOP Sport Maxx Race, YOKOHAMA Advan Neova AD08R and TOYO Proxes R888 R.
(4) Konsumenters omdömen (301 st.) om MICHELIN Pilot Sport Cup 2 publicerade den 19 september 2018 på Michelins europeiska hemsidor.
(5) Test utfört med 235/35 ZR 19 vid 2,3b (33 psi) mellan MICHELIN Pilot Sport Cup (generation 1), MICHELIN Pilot Sport Cup+ (generation 2) och MICHELIN Pilot Sport Cup2, i vattenpöl med 3 mm vatten, vid 26 °C, vid 80km/h och 110 km/h. Internal studie 2013 Michelin Ladoux Technologic Center.


Speciella användningsanvisningar gäller för MICHELIN Pilot Cup 2 R. Dessa kan hittas här.

REKOMMENDATIONER FÖR ANVÄNDNING

MICHELIN Pilot Sport CUP 2 är ett däck avsett för bana (semi slick tire), men som också är godkänt för användning på allmänna vägar.
Däcket är optimerat för användning på torra vägbanor. På våt bana eller väg, där det finns risk för vattenplaning, bör du anpassa din körstil genom att sänka hastigheten, samt låta säkerhets- och körhjälpsystemen vara inkopplade.

För köregenskaperna på bana och på väg, är det en stark rekommendation att montera en komplett omgång med 4 st MICHELIN Pilot Sport Cup 2 på bilen.

ANVÄNDNING PÅ VÄG
• Följ däcktrycket som rekommenderas av biltillverkaren

ANVÄNDNING PÅ BANA
• Börja alltid med däcktrycket som rekommenderas för användning på väg, låt MICHELIN Pilot Sport Cup 2 gradvis komma upp till arbetstemperatur med måttlig körning några varv.
• Efter körning av några snabba varv, justera endast måttligt däcktrycket för att uppnå det optimala däcktryck.

VARMA DÄCK
• Den bästa arbetstrycket för MICHELIN Pilot Sport Cup 2 är mellan 2,3 bar (33 psi) och 2,7 bar (39 psi) varmt , beroende på bilmodell och vilken bana man kör på.
• Några bilmodeller behöver dock ett högre däcktryck än 2,7 bar (39 psi Hot)

KALLA DÄCK
• Använd aldrig däcktryck under 1,9 bar (28 psi) i kalla däck.
• För att optimera livslängden för Michelin Pilot Sport Cup 2 vid bankörning, rekommenderar MICHELIN starkt att använda ett minimum däcktryck mellan 2,0 (29 psi) och 2,4 bar (35 psi).

ALLMÄNNA REKOMMENDATIONER
• Kontrollera regelbundet återstående mönsterdjup (minst 1,6 mm) och att det inte finns några skador på däcken.
• Kontrollera regelbundet sidoväggarna: Om du ser slitage på sidoväggarna (radering av sidoväggarnas markeringar) = Däcktrycket är för lågt➔öka med minst 0,2 bar (+ 3 psi) för att öka greppet och maximera livslängden på dina däck vid bankörning.
• Den bästa prestandan (greppet) uppnås alltid med greppet i slitbanemönstret, och absolut inte genom att köra på sidoväggarna.

EFTER EN BANDAG – om du skall köra hem på dina MICHELIN Pilot Sport Cup 2
• Kontrollera alltid slitaget på dina MICHELIN Pilot Sport Cup 2 däck. Återstående mönsterdjup skall vara minst 1,6 mm, och kontrollera att det inte finns någon skada.
• Innan du lämnar banan för att köra på väg: låt däcken svalna, återställ däcktrycket till biltillverkarens rekommenderade däcktryck för körning på väg.
• Glöm inte att slå på alla elektroniska säkerhets- och hjälpsystem i din bil som eventuellt har varit avslagna, samt återställ däcktryckövervakningssystemet om det erfordras.

REKOMMENDATIONER FÖR ANVÄNDNING
• MICHELIN Pilot Sport Cup 2 är ett bandäck (semi slick däck) optimerad för användning på torr bana.
• Det här däcket uppfyller också de legala kraven för användning på allmänna vägar i de länder där det distribueras.
• Detta däck har särskilt optimerats för användning på torr bana. På en våt bana eller väg, finns det en risk för vattenplaning, vilket är en vanlig risk för samtliga breda sportdäck och speciellt när däcken är nära att bli utslitna. Anpassa därför din körstil genom att minska hastigheten och lämna säkerhets- och förarassistanssystemen påslagna.
• Av spårning och väghållningskäl rekommenderas starkt montering MICHELIN Pilot Sport Cup 2 på alla 4 hjulen.

OBSERVERA !
• Vid en längre tids uppställning av bilen, demontera MICHELIN Pilot Sport Cup 2 (monterade på sina fälgar) och minska trycket till hälften av sitt normalvärde för att lagringen.
• Förvara däck på en ren och torr plats, borta från direkt solljus och ozonkällor (elektriska apparater och material / kemikalier) och över 0 ° C (32 ° F) i enlighet med de uppgifter som MICHELIN ger i tekniska dokumentationer och på webbsidor.
• Använd , förvara, hantera eller transportera inte MICHELIN Pilot Sport Cup 2 däck vid temperaturer under -10 ° C (14 ° F).
• Under dessa förhållanden kan däckkomponenterna försämras, vilket resulterar i minskade prestanda, och låga temperaturer kan leda till sprickor eller skador i gummit och därmed minska produktens användbarhet.
• Använd aldrig ett däck med sprickor, brott eller skador på sidoväggen eller slitbanan. Om du är osäker kontakta Michelins tekniska avdelning.
• Vid intensiv körning under långa perioder på bana, tänk på att skador kan uppstå på däcket och dess stomme från regelbunden körning över kerbs i kanten av banan.
• Det är rekommenderat att visuellt kontrollera däcken efter varje körning, innan du kör tillbaka ut på banan.
• Vid långvarig körning över kerbs (eller vid tung körning utanför banan) är det lämpligt att kontrollera insidan av däcket och dess konstruktion genom att demontera det från fälgen och låta det inspekteras av en däckexpert för eventuella skador, både interiört och exteriört.