Michelin förvärvar Bookatable

Michelin tillkännager i dag att företaget förvärvar Bookatable, vilket visar gruppens avsikt att påskynda sin utveckling inom marknaden för restaurangbokningar online i Europa. Michelin blir nu Europas ledande tjänst för restaurangbokningar.

Bookatable, med huvudkontor i London, är ledande i Europa inom restaurangbokningar online, med mer än 15 000 anslutna restauranger och mer än 34 miljoner bordsbokningar i Europa under 2015.

Michelin påbörjade ett flerårigt partnerskap med Bookatable i mars 2013, vilket gjorde det möjligt för gruppen att använda Bookatables lösningar i Michelins restaurangerbjudanden – både via webben och mobila applikationer. Utöver representation i flera europeiska länder där Bookatable redan etablerat sig, tillåter förvärvet Michelin att stärka och påskynda utvecklingen av sin tekniska plattform för restaurang-bokningar online. Detta kommer att göra det möjligt att både utveckla kvalitén på service till besökare och att ta fram nya tjänster i syfte att bygga framtidens erbjudanden.

Med detta förvärv ges Michelin möjlighet att dra nytta av sin långa tradition inom restaurangbranschen och blir ledande i Europa inom restaurangbokning online. Därmed kommer Michelin i framtiden att kunna leverera sina erbjudanden till nya länder – i synnerhet i Norden.

Med fokus på mobilitet påskyndar Michelin nu sin tillväxt inom tjänsteområdet för reseplanering genom att erbjuda ett utökat mervärde på produkter och tjänster. Sammankopplingen mellan Michelin och Bookatable hjälper restaurangägare att utveckla sina verksamheter genom att erbjuda nya lösningar och göra det enklare för konsumenter att boka.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Presskontakt Michelin Nordic: Lotta Wrangle
Tel: +46 8 709 07 76, mobil: +46 72 250 07 40, E-post: lotta.wrangle@se.michelin.com

Bookatable är, med sina 15 000 restauranger och miljontals bokande gäster varje månad, Europas största onlinesajt för restaurangbokningar. Bookatable verkar för att föra samman krögare och gäster via en enda, levande och dynamisk mötesplats. Bookatables huvudkontor ligger i London och har lokala kontor i Hamburg och Stockholm. Bookatable har restauranger i över 19 länder och tar bokningar från fler än 31 länder.